Digitale transformatie en de rol van CIO’s

Auteurs Antoon van Luxemburg.

Afgeleid van het boek: CIO 3.0 – het verschil maken bij digitale transformatie.

Antoon van Luxemburg sprak donderdag 8 september op het ICT2017 congres over digitale transformatie en de rol van CIO’s.

Was ICT eerst nog vooral een technische aangelegenheid (1.0) en later vooral een afstemmingskwestie tussen ICT en business (2.0). Maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zorgen er inmiddels voor dat ICT een integraal en strategisch onderdeel van de business is (3.0). In de wereld van ICT 3.0 is digitaal werken en communiceren standaard onderdeel van het primaire proces. De klant staat centraal, fysieke en digitale dienstverlening versterken elkaar, er wordt een unieke klantervaring geboden en de producten en diensten innoveren met de wensen van klanten mee. Dit is voor veel organisaties en de ICT dienstverleners die hen ondersteunen nog een toekomstscenario.

Het boek “CIO 3.0 – Het verschil maken bij digitale transformatie” gaat uitgebreid in op de wereld van ICT 3.0 en wat dit betekent voor business en ICT. Wat betekent dit voor de rol van CIO’s (Chief Information Officer)? Hoe gaat de CIO om met een het benodigde leiderschap in de business (CIO 3.0). Richt de CIO 3.0 zich alleen op innovatie en business-transformatie om de digitale toekomst van de organisatie vorm te geven? Wordt de interne ICT-afdeling afgeschaft of wordt hij terug gezogen naar het regelen van voldoende continuïteit en technische randvoorwaarden?

Antoon van LuxemburgAntoon van Luxemburg
antoon.van.luxemburg@mxi.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *